IATA прогнозує рекордний прибуток авіагалузі у $41 млрд у 2026 році
Транспорт 10.12.2025 09:06
Сукупний чистий прибуток світової авіагалузі у 2026 році може становити $41 млрд, що на 3,8% перевищить прибуток, очікуваний за підсумками 2025 року, і буде новим рекордом для цього показника, спрогнозувала Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA).
Рентабельність за чистим прибутком, за оцінками IATA, збережеться на рівні 3,9%. Середній прибуток на одного пасажира прогнозується в $7,9, що також відповідає прогнозу на 2025 рік і водночас є нижчим від максимуму в $8,5, досягнутого 2023 року.
Рентабельність інвестованого капіталу (ROIC) для світової галузі може становити ті самі 6,8%, що й 2025 року. Незважаючи на скорочення частки позикових коштів і підвищення операційної рентабельності, очікується, що ROIC залишиться нижчою за середньозважену вартість капіталу, яка може становити 8,2%.
Загальний виторг галузі у 2026 році спрогнозовано в обсязі $1,053 трлн - це на 4,5% більше, ніж у 2025 році. Витрати, як очікується, зростуть на 4,2%, до $981 млрд.
Кількість перевезених пасажирів, за прогнозом IATA, досягне 5,2 млрд, що на 4,4% більше, ніж у 2025 році. Обсяг вантажних перевезень може становити 71,6 млн тонн, що передбачає зростання на 2,4% у річному вираженні.
Незважаючи на те, що високі показники діяльності авіакомпаній в умовах мінливого і складного операційного середовища вражають, той факт, що галузь загалом не приносить прибутку, що покриває її капітальні витрати, залишається проблемою, наголошується в пресрелізі IATA з посиланням на главу організації Віллі Волша. Рентабельність галузі, на його думку, як і раніше, мізерно мала - "враховуючи цінність, яку авіакомпанії створюють, з'єднуючи людей і економіку". Для порівняння він навів приклад Apple, яка заробить на продажу чохлів для iPhone більше, ніж авіакомпанії за перевезення середньостатистичного пасажира.
"І навіть у ланцюжку створення вартості авіаперевезень прибуток авіакомпаній абсолютно незбалансований, особливо порівняно з прибутком виробників двигунів і авіоніки, а також багатьох наших постачальників послуг. Уявіть собі, які додаткові можливості авіакомпанії могли б привнести в економіку, якби нам вдалося збалансувати прибутковість ланцюжка створення вартості, знизити нормативний і податковий тягар і пом'якшити неефективність інфраструктури", - сказав Волш.
Негативно позначатися на прибутковості авіакомпаній продовжують і проблеми в ланцюжку поставок аерокосмічної продукції, йдеться в релізі. Незважаючи на те, що поставки літаків, за прогнозами, значно збільшаться у 2026 році, темпи надходження нових замовлень випереджають темпи виробництва. Відставання досягає нових максимумів і сигналізує про те, що обмеження в поставках і їхні фінансові наслідки збережуться і в найближчому майбутньому.
IATA об'єднує близько 360 авіакомпаній, які виконують понад 80% всіх загальносвітових повітряних перевезень.
Теги: IATA прибуток авіагалузь Переглядів: 85