Латвія розпочала будівництво головної траси Rail Baltica

Транспорт 14.07.2025    15:34

Компанія Eiropas Dzelzcela Linijas (EDzL), оператор проєкту залізниці європейської колії Rail Baltica у Латвії, уклала в п'ятницю угоду про початок будівельних робіт на основному маршруті з підрядником ERB Rail.

Як повідомила EDzL, роботи почнуться на південній ділянці Міса (річка в Латвії - ІФ-У) - кордон Литви.

"Будівництво розділене на етапи - загалом 11 дозволів. Сьогодні було підписано акти про початок будівельних робіт за першими чотирма дозволами на будівництво, які охоплюють такі роботи, як перевірка території на наявність боєприпасів, що не вибухнули, будівництво залізничного насипу, будівництво під'їзних колій та тимчасових доріг, а також будівництво нового залізничного шляхопроводу та мосту через річку Ієцава. Також триває робота з оптимізації вартості проєкту", - йдеться у пресрелізі.

Член правління EDzL Яніс Нагліс зазначив, що підписанням документа завершуються тривалі попередні роботи, "які підготували ґрунт, щоб можна було встромити лопату в землю та розпочати масштабні будівельні роботи".

"Ми рішуче просуваємося конкретними і практичними кроками в реалізації цього проєкту: доступні об'єкти нерухомості, необхідні для будівництва південної ділянки, доступне фінансування перших 45 кілометрів траси. Щойно виділені Єврокомісією EUR153,3 млн на проєкт Rail Baltica в Латвії дадуть змогу рухатися далі в прокладанні основної траси", - цитує пресслужба Нагліса.

Згідно з пресрелізом, раніше на території пункту обслуговування інфраструктури в Ієцаві площею 16 гектарів - "стратегічному місці, що є одним із найважливіших вузлів у реалізації проєкту", було проведено підготовчі роботи, прокладено під'їзні шляхи, ведеться будівництво насипу під пункт, збудовано тимчасовий офіс для ERB Rail, триває постачання будівельних матеріалів.

Роботи на основній трасі охоплюють підготовку території, будівництво насипів, залізничних мостів, доріг і шляхопроводів, перенесення інженерних мереж, будівництво колій та іншої супутньої інфраструктури впродовж близько 230 км. Передбачається, що на ділянці основної траси за межами Риги належить побудувати 60 залізничних мостів, 85 шляхопроводів, 9 переходів для тварин, 2 пункти обслуговування інфраструктури, обладнати насипи загальним обсягом 12 млн кубометрів, а також прокласти рейки загальною вагою до 71 тис. тонн, уточнює компанія.

Як повідомляло спільне підприємство країн Балтії RB Rail, витрати на будівництво першої черги Rail Baltica можуть становити EUR14,3 млрд, з них у Латвії - EUR5,5 млрд. Загальні витрати на проєкт можуть сягнути EUR23,8 млрд (у 2017 році їх планували в розмірі EUR5,8 млрд).

Проєкт Rail Baltica реалізується з метою інтеграції країн Балтії в європейську залізничну мережу. Він охоплює п'ять країн ЄС: Польщу, Литву, Латвію, Естонію та Фінляндію. Проєкт планується завершити у 2030 році. Акціонерами RB Rail AS є Rail Baltica Statyba (Литва, входить до групи "Литовських залізниць"), Eiropas Dzelzcela Linijas (Латвія) та естонська Rail Baltic Estonia.

Eiropas Dzelzcela Linijas, згідно з матеріалами на її сайті, - компанія зі 100% державним капіталом, заснована 2014 року. З 2016 року, відповідно до структури реалізації проєкту та угоди про делегування повноважень, EDzL є національним виконавцем проєкту Rail Baltica в Латвії.

На сайті ERB Rail повідомляється, що це спільне підприємство, яке реалізувало "масштабні та складні інфраструктурні проєкти по всій Європі: від високошвидкісних залізниць до мостів, тунелів". До СП входять Eiffage Genie Civil SAS , Budimex SA і Rizzani de Eccher SpA.

Теги:   будівництво Rail Baltica Латвія траса Переглядів:   70

Читайте також:

13.07

Італія надасть Україні EUR6 млн на відновлення зрошення в Одеській області

12.07

У червні-2025 імпорт тракторів зріс на 21% — Держмитслужба

10.07

ОТП Банк запускає кредитну програму для вживаних електромобілів