"Київпастранс" оголосив тендер на 40 нових тролейбусів за понад 1 млрд грн
Транспорт 01.10.2025 11:05
Комунальне підприємство (КП) "Київпастранс" має намір до 1 жовтня 2026 року придбати 40 од. повністю низькопідлогових тролейбусів довжиною 11,9 м-12,7 м за очікувану суму 1 млрд 008 млн 266,7 тис. грн (з ПДВ), повідомляється у "Прозорро".
Згідно з оголошенням відповідного тендера з особливостями, кінцевий строк подання пропозицій – 8 жовтня, аукціон планується провести в цей же день.
Технічними умовами передбачено, що тролейбуси повинні бути виготовлені не раніше 2025 року, мати систему автономного ходу на відстань не менше 20 км. Загальна місткість пасажирського салону – 90-110 пасажирів, з них не менше 34 сидячих з урахуванням чотирьох місць для пасажирів приоритетних категорій.
Тролейбус також повинен мати обладнане місце для пасажира в інвалідному візку та місце для дитячої коляски, системи кондиціювання та опалення салону, бортовий комп'ютер для фіксування показників роботи, систему відеонагляду.
Строк гарантії – 24 місяці з дати введення в експлуатацію.
Документація повинна мати підтверджену ступінь локалізації не менше 25%.
Умовами оплати передбачена післяоплата протягом 30 календарних днів з дня підписання договору на окрему партію, також передбачена можливість передоплати (у разі наявності коштів) в розмірі 70% протягом 10 календарних днів з дня отримання заявки.
Передбачено також, що перша партія тролейбусів (не менше 10 од.) повинна бути поставлена до кінця поточного року.
В свою чергу, досі невідома ситуація з закупівлею Києвом тролейбусів на EUR50 млн фінансування Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) – як повідомлялось, останній тендер на придбання тролейбусів довжиною 12 м та 18 м було оголошено влітку минулого року, без визначення кількості кожної довжини.
Як повідомлялося, в рамках цієї кредитної угоди з ЄІБ Київ намагався ще двічі закупити тролейбуси - оголошений у листопаді 2022 року тендер не відбувся, а оголошений у серпні 2023 року, заявки на участь у якому подали чеська Škoda і турецька Bozankay, було відмінено.
На думку експертів, проблему створює саме відсутність чіткого співвідношення одно- і двосекційних тролейбусів, що заважає українським виробникам приймати участь у тендері, а іноземні виробники пропонували формальну кількість двосекційних тролейбусів (один-три).
ЄІБ та мер Києва Віталій Кличко 10 грудня 2021 року підписали кредитну угоду на суму EUR100 млн на проєкт оновлення тролейбусного парку, а також вагонного парку метрополітену столиці. Це був перший кредит від ЄІБ в Україні, запропонований місту без держгарантій.
Теги: тролейбус Київпастранс Переглядів: 178