В Украине перестали расти продажи сыра украинского производства на фоне увеличивающегося импорта, перспектива сбыта отечественных
Порт Клайпеди збільшив вантажоперевалку на 8%
Згідно з повідомленням, зростання фіксувалося у всіх сегментах вантажів, а найбільш значне - у перевезеннях контейнерів, вантажів ro-ro.
Також помітно збільшилася перевалка сільськогосподарської продукції, будівельних матеріалів.
Зокрема, як зазначається, перевалка генеральних вантажів (вантажі в контейнерах, деревина, вироби із заліза та сталі, металоконструкції, рефрижераторні та вантажі ro-ro) - зросла на 10%, до 2,7 млн тонн.
Навалочних вантажів (сільськогосподарська продукція, будматеріали) було оброблено 1,8 млн тонн - на 8% більше, ніж роком раніше, наливних вантажів (нафтопродукти, нафта, СПГ) - 1,2 млн тонн (зростання на 2%).
За словами голови Асоціації стивідорних компаній Литви Вайдотаса Шілейки, зростання перевалки в січні-лютому на 8% - "це дуже хороший результат після стількох років спаду". "Дуже складно прогнозувати майбутнє, можуть відбутися нові геополітичні події, які вплинуть на обсяги перевалки, але на сьогоднішній день можна бачити, що немає жодних серйозних причин, через які вантажопотоки в порту можуть знизитися", - заявив він агентству BNS.
"Я думаю, що завдяки нашій економіці, завдяки сільському господарству ми збережемо результати позитивними до кінця року. Я думаю, що прогноз зростання (перевалки вантажів у порту за підсумками 2024 року - ІФ-У) на 7-10% обов'язково має збутися", - додав Шилейка.
Раніше Шилейка прогнозував зростання перевалки вантажів у Клайпеді 2024 року "на 5-7%, а може й до 10%", що, за його словами, пов'язано з відновленням промисловості та зростанням споживання на литовському й експортних ринках.
Клайпедський порт - найбільший у країнах Балтії, у 2023 році обробив 32,7 млн тонн вантажів, що на 9% менше, ніж у 2022 році. Перевалка знижувалася три роки поспіль.