Частка імпортних будівельних матеріалів на українському ринку зросла з 14% 2021 року до 23% 2023 року, вітчизняний ринок
Ринок нових вантажівок в Україні у 2023 році зріс на 56,5%
При цьому, за даними експертів, продажі перевищили навіть показник довоєнного 2021 року, коли було продано 4794 авто.
"Змінилася і структура ринку. У 2023 році на українському ринку домінували європейські марки, які обирали перевізники. Але в останні місяці року почали набирати силу й інші виробники, що пов'язано зі зменшенням закупівель тягачів і збільшенням придбання техніки для комунального господарства та енергетики", - зазначається в повідомленні на сайті групи.
Тож у грудні AUTO-Consulting фіксували значне збільшення продажів Ford, JAC, Dayun, Isuzu та інших, але в підсумку за підсумками року європейські виробники втримали лідерство.
Лідером стала Scania з продажем 710 автомобілів - удвічі більше, ніж у 2022 році та зростанням частки ринку до 14,6% з 11,25%. Водночас у грудні марка посіла восьму сходинку рейтингу з продажем 26 авто проти 52 у грудні-2022.
Друге місце у MAN, який лідирував останні місяці, дилерам якого вдалося продати 6651 вантажівку (на 42% більше). Далі йдуть Mercedes-Benz - 499 авто (+20,2%), Volvo - 473 од. (+34%), IVECO - 443 (у 2,2 раза більше), Ford - 384 од. (+107%), Renault - 319 од. (втричі більше), DAF - 274 од. (+3,3%).
За підсумками 2022 року п'ятірку лідерів формували MAN, Mercedes-Benz, Volvo, Scania і білоруський МАЗ.
AUTO-Consulting зазначає, що водночас, у сегменті комунальної техніки, де більшість закупівель відбувається на тендерах і вартість відіграє головну роль, лідери 2023 року зовсім інші.
"Тож протистояння європейських та азійських виробників триватиме", - резюмують експерти.