Машинобудівна Corum Group ("ДТЕК Енерго") випустила прохідницький комбайн RH110 для шахти "Самарська"
Морожена риба для України застрягла в Клайпеді
"У нас більше немає транспортних засобів, які приїжджають з України. Ми наймаємо транспорт, усе продаємо в Клайпеді. (...) Зараз усі термінали заморожених продуктів у Клайпеді переповнені й не приймають вантажі з усього світу, і тепер Клайпедський порт - основний, який забезпечує Україну рибною продукцією. Торгові потоки були сплановані, все було організовано навколо святкового різдвяного періоду, а поляки придумали, що треба когось поморити голодом", - сказав Амбразявічюс.
З 6 листопада через протест польських перевізників частково заблоковано рух через три автомобільні пункти пропуску на кордоні України та Польщі. Це призвело до утворення черг із приблизно 1,7 тис. автомобілів у Польщі та 20 тис. в Україні. Протестувальники погрожували також заблокувати ще один КПП.
За словами Амбразявічюса, транспортування вантажу до Києва подорожчало вчетверо. "Замість, наприклад, 1,5 тис. євро за перевезення до Києва нам тепер доводиться платити 6 тис. євро і більше, і однаково транспорту не вистачає", - уточнив він, додавши, що ланцюжки поставок, що склалися за багато років, для експорту та імпорту продовольчих товарів з/в Україну руйнуються.
Глава Міжнародного транспортно-логістичного альянсу (TTLA) Повілас Дріжас сказав BNS, що через довгі черги водії українських компаній-перевізників змушені чекати в'їзду до Польщі до 17 днів.
"Загалом по сектору ми не дуже постраждали, тому що литовських перевізників, які займаються перевезеннями між Україною та Польщею, не так багато. Їхня кількість обчислюється десятками компаній, точно не сотнями", - сказав Дрижас.