Верхня палата Конгресу США (Сенат) підтримала законопроект про надання допомоги Україні. За - 79 голосів.
Угорщина збільшила термін перебування транзитних сільгоспвантажів з України
"Увага! Уряд Угорщини скасував вимогу щодо перебування не більше семи діб на території країни транзитного зерна з України. 12 травня в "Угорському віснику" було опубліковано розпорядження уряду 177/2023. (V. 12.) Згідно з п.1. §1 Товари, походженням з України, що визначені в додатку 1 розпорядження 130/2023 (далі - чутливі товари), у період надзвичайної ситуації, визначеної розпорядженням уряду 424/2022 (Х. 28), можуть бути ввезені до Угорщини з метою транзиту, якщо на 15-й день із дня ввезення вони залишать територію Угорщини", - ідеться в повідомленні.
Повідомляється, що через угорські прикордонні переходи щодоби проходять 57,35 вагонів з українським зерном. Перетину кордону на пункті пропуску Батієво-Еперешки очікують 658 вагонів із зерном, 164 з олією, 38 із макухою.
Як пояснює УЗ, в Угорщину, згідно з рішенням уряду (рішення ЄС не введено в дію), дозволено тільки транзит. Перевізники RCH і ММV надали інструкції з оформлення транзитних вантажів.
Як повідомлялося, угорський перевізник MMV не приймав 213 вагонів з українською оливою, чекав наявності на своїй території вагонів 1435 мм і гарантій від перевантажувальних терміналів, що ті встигнуть вкластися в термін сім днів.
Основною проблемою з транзитом Угорщиною в УЗ називали жорсткий термін на транзитні перевезення залізницею цієї країни. У разі перевищення встановленого граничного терміну - сім діб - потрібно було сплатити штраф у розмірі 100%-ної вартості транзитного зерна. Ця норма відлякувала транзитерів, особливо за необхідності здійснювати перевантаження зерна (на єврошляху) - так званий "ламаний транзит".
Раніше також повідомлялося, що Європейська комісія заборонила імпорт пшениці, кукурудзи, розпсу та насіння соняшнику українського походження в Болгарію, Угорщину, Польщу, Румунію та Словаччину на період з 2 травня по 5 червня 2023 року. ЄК вказувала, що ці "виняткові та тимчасові превентивні заходи" необхідні з огляду на наповнюваність складів і складнощі через наявність "вузьких місць" у логістиці, з якими зіткнулися п'ять країн. Транзит зазначених товарів через територію зазначених п'яти країн далі до країн ЄС або інших держав за його межами зберігається.