Компании

все компании

Українські та міжнародні зернотрейдери зазнають збитків через простій суден "зернової" ініціативи

1 грудня 2022 року, 21:31
Українські та міжнародні зернотрейдери зазнають збитків через простій суден "зернової" ініціативи
Саботаж російськими інспекторами у Спільному координаційному центрі (СКЦ) оглядів суден, що прямують до українських чорноморських портів, призводить до низької ефективності їхньої інспекції - за тиждень на вхід до "зернового" коридору скупчилося близько 70 зерновозів, і 30 - на вихід.

Як повідомила брокерська компанія Spike Brokers (Київ) у Telegram-каналі, зернотрейдери змушені закладати дедалі більше витрат на простій суден (до 30 днів) у ціну сільгосппродукції, що "вбиває" вигоду для агровиробника. У зв'язку з цим аграрії активно експортують товар сушею, зміцнюючи торговельні зв'язки з кінцевими споживачами в Європі.

За даними брокерської компанії, за минулий тиждень вона уклала угоди щодо поставок на грудень-лютий фуражної пшениці з України в Польщу за $237/тонну, ріпаку (не ГМО) в Німеччину - €595/тонну, сої (ГМО) в глибоководні порти України - $415/тонну. Даних про продажі соняшнику цього тижня не оприлюднено.

Вона уточнила, що внутрішні ціни на кукурудзу стабілізувалися в діапазоні $205-230 залежно від місця поставки - в порт або до наземних прикордонних переходів. Біржові котирування пшениці цього тижня мають характер "інверсії" (зворотного ринку, коли спот коштує дорожче за контракти на майбутні місяці). Останні індикації покупців за минулий тиждень: DAP Польща (кордон) $210-220, DAP Туреччина (порт) - $260-270, DAP Румунія (порт) - $255-265.

"Наближеність святкового місяця створює певні обмеження для ефективності обробки вантажів у Європі. Більшість покупців у Європі не хочуть отримувати вантажі авто/залізницею в період з 20 грудня по 5 січня. У напрямку портів очікується істотне зменшення купівельного попиту, поки не покращиться ефективність пропуску суден", - наголосила Spike Brokers у повідомленні.

Своєю чергою, за низьких цін реалізації пшениці в Україні та високої вартості її логістики вітчизняні виробники отримують значні збитки, що суттєво стримує її пропозицію. Останні індикації покупців: DAP Польща (кордон) - $230-245, DAP Угорщина (кордон) - $230-242, DAP Україна (порти Дунай) - $240-245.

За даними трейдера, закупівельні ціни олійноекстракційних заводів в Україні скоригувалися з $450 до $350 без ПДВ за тонну соняшнику, доставлену на завод: насичення попиту на нього в Україні відбувається на тлі падіння цін на олію до $200 за тонну. Таким чином, за збереження стабільних цін на олію на зовнішніх ринках відбудеться збільшення пропозиції соняшнику на експорт.

Останні індикації покупців насіння соняшнику: DAP Болгарія (центр) - $540-560, DAP Румунія (центр) - $500-530, DAP Угорщина (центр) - $540-555.

Крім того, насичення ринку ЄС ріпаком з України та країн східної Європи не дає жодних шансів на зміцнення цін на даний момент. Останні індикації покупців: DAP Німеччина (схід) - €550-560, DAP Угорщина (центр) - €540-550.

"Соєвий ринок залишається на рівнях минулого тижня. Виробники залишаються з хорошими залишками сої для продажу", - уточнила брокерська компанія.

Останні індикації покупців сої за тиждень: не ГМО DAP Італія - €545-550, ГМО DAP Італія (південь) - €545-550.

Представник трейдингового відділу агрохолдингу A.G.R. Group в опитуванні агентства "Інтерфакс-Україна" зазначив, що з початку російської військової агресії збільшилося логістичне плече для експорту сільгоспкультур з України, ціни на фрахт зросли, подорожчали енергоносії та паливо. У результаті цього група змушена витрачати близько $200 на тонні експорту, це величезні гроші порівняно з довоєнними $45-50 за тонну.

"З початком війни ми змінили сівозміну, максимально перейшли на олійні культури - це понад 60% наших посівів цього року. Кукурудза - комфортна культура, але енергоємна, а з такою ціною на енергоносії, газ, з нею просто не вигідно працювати. У результаті того, що ми скоротили обсяги її посіву і більшою мірою перейшли на олійні культури, тим самим зменшивши навантаження на залізничний і автомобільний транспорт і витрати на обслуговування комбайнів", - розповів співрозмовник агентства.




Просмотров: 346
Другие новости