Верхня палата Конгресу США (Сенат) підтримала законопроект про надання допомоги Україні. За - 79 голосів.
"Еталон" у 2024 році планує зберегти випуск автобусів на рівні 2023 року
"Можу сказати, ми базу комплектації для автобусного заводу на 2024 рік маємо для 300 автобусів. І всім замовникам хочемо сказати, що в нас є комплектація майже на ту саму кількість, яку ми виготовили цього року. Так, комплектація поки що неповна, це близько 30% всієї вартості, але і це вже багато. Тож ми готові до роботи, старт уже є", - сказав він на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" в середу.
При цьому Бутко уточнив, що вже з 2 січня 2024 року завод починає роботу в новому році.
Оцінюючи підсумки 2023 року, президент корпорації зазначив, що поточного року підприємства корпорації працювали стабільніше порівняно з 2022 роком, коли довелося відновлювати заводи, які зазнали руйнувань унаслідок бомбардувань міста. На підприємствах (Чернігівський автозавод, "Український кардан" і ковальський завод) заробітна плата зросла на 30-50% і виплачується вчасно, але кількість працівників порівняно з довоєнним періодом скоротилася вдвічі - до 600 осіб.
Водночас Чернігівський автозавод на повне завантаження почав працювати з червня, коли почалася реалізація програми "Шкільний автобус", зазначив Бутко, і на наступний рік завантаження підприємства забезпечено за рахунок цієї програми.
За його словами, в ремонти і відновлення умов для роботи вже вкладено понад 200 млн грн (загалом завдані підприємствам збитки оцінюють у EUR30 млн).
Бутко також зазначив, що дев'ять місяців поточного року корпорація завершила без збитків, а говорити про підсумки року поки зарано.
"Тут ідеологія проста - на виживання", - наголосив він.
Серед внутрішніх проблем президент корпорації зазначив насамперед кадрову.
"Проблема - це люди, і насамперед мобілізація. Тому ми збільшуємо кількість жінок на роботах, які дозволені законодавством про працю, і нехай не масово, але залучаємо спеціалістів пенсійного віку, старших за 60 років", - сказав Бутко.
Другою проблемою, за його словами, стала логістика.
"Багато комплектуючих ми отримували через наші українські порти, тепер отримуємо через інші, і доставка з іноземних портів наземним транспортом дуже важка з різних причин. Що відбувається в Польщі, ви знаєте, та й з Румунії дорога теж, скажімо, не квітами встелена. І маршрути сьогоднішні (по Україні - ІФ-У) щодня під обстрілами і бомбардуваннями", - зазначив Бутко.
Третьою внутрішньою проблемою, за його словами, є відсутність в Україні комерційного ринку транспорту, який хоч і "подає "ознаки життя", але ринком його назвати не можна.
"Зовнішня проблема одна - це війна і відсутність інвесторів, зарубіжних покупців нашої продукції. У нас були плани на співпрацю з Польщею, які на сьогодні через війну не реалізовані. Багато програм було згорнуто, і ця проблема нас торкнулася. У тому числі на паузі до закінчення війни всі питання, пов'язані з інвестиціями. І не тільки в наші підприємства", - наголосив Бутко, додавши, що в корпорації підписано багато договорів із відтермінуванням початку їхньої дії.
"Тому ми сподіваємося, що в нас буде хороший старт після закінчення війни", - резюмував президент корпорації.
Бутко зазначив, що певну надію на підтримку українських виробників вселяють підсумки зустрічі першого віцепрем'єра - міністра економіки Юлії Свириденко з бізнесом 20 грудня, де було запропоновано низку інструментів для такої підтримки (зокрема, програму стимулювання попиту на нові автобуси - ІФ-У).
Корпорація "Еталон" включає 21 підприємство, зокрема ЧАЗ, що випускає автобуси різних класів і тролейбуси. Основні напрямки - виробництво автотранспортних засобів, машинобудування, складська логістика.
За словами директора ЧАЗ Олександра Верхулевського, у 2023 році завод випустив 300 шкільних автобусів і 20 міських автобусів.
По материалам: Інтерфакс-Україна