Компании

все компании

Китай стане найбільшим експортером автомобілів у 2023 році

12 вересня 2023 року, 17:03
Китай цього року, ймовірно, обжене Японію і стане найбільшим світовим експортером автомобілів, пише Financial Times.

Експорт автомобілів з КНР у січні-липні зріс на 74% порівняно з тим самим періодом минулого року, до 2,8 млн, з яких 1,8 млн - машини з бензиновими двигунами.

Обсяги експорту зростають на тлі глибоких структурних проблем в автомобільній галузі всередині країни, де виробництво різко перевищує попит, зазначає газета.

Серйозні розбіжності пов'язані з тим, що представники галузі не змогли правильно вгадати три ключові тренди: різке зниження попиту на автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, стрибок популярності електромобілів, а також зменшення потреби в особистих транспортних засобах, з огляду на зростання популярності каршерінгу серед міського населення, чисельність якого збільшується.

Результатом усього цього є "величезне перевиробництво" автомобілів по всій країні, констатує екс-глава Chrysler у Китаї та засновник консалтингової компанії Automobility Білл Руссо. За його словами, надлишок автомобілів на китайському ринку становить близько 25 млн одиниць.

Конкурентоспроможність китайських автовиробників зросла за останні роки завдяки державним заходам підтримки галузі, а також приватним інвестиціям.

Китай обійшов Південну Корею за обсягами експорту автомобілів у 2021 році, Німеччину - у 2022 році, а цього року обжене Японію, зазначає агентство Moody's.

Експерти очікують, що КНР збереже лідерство як експортер автомобілів на роки. Згідно з прогнозом консалтингової компанії AlixPartners, поставки машин китайських виробників за кордон досягнуть 9 млн на рік до кінця поточного десятиліття. У результаті їхня частка на світовому ринку до 2030 року збільшиться до 30% з 16% у 2022 році.

Експорт китайських автовиробників націлений здебільшого на ринки, що розвиваються, в Європі та Азії, показують дані Automobility. Цього року основним напрямком експорту стала Росія, зазначає FT.

Хвиля експорту, ймовірно, посилиться, оскільки китайські електромобілі, які істотно дешевші, ніж машини конкурентів, закріплюються на ринку, особливо в Європі, каже аналітик HSBC Юйцянь Дін.

У самому Китаї попит на автомобілі сягнув піку в 2017 році, зазначає Automobility. Надалі він почав слабшати у зв'язку з уповільненням темпів зростання середнього класу в КНР.

По материалам: Financial Times





Просмотров: 335
Другие новости