В январе-марте 2924 года 19 украинских медучреждениях выполнили 131 органную трансплантацию.
"Черкаський автобус" планує інвестувати 200 млн грн у створення двох нових моделей автобусів
"Завдяки локалізації власник "Черкаського автобуса", Олександр Дорош, сміливіше будує плани щодо інвестицій. До виробництва він готує два нові автобуси, більші за розміром. Обсяг інвестицій у цей проект - 200 мільйонів гривень", - написав він у Facebook у четвер, підбиваючи деякі підсумки роботи закону про локалізацію в машинобудуванні, ініціатором якого він є.
За його словами, за період дії закону (з червня 2022 року), який у 2023 році передбачає обов'язкову наявність щонайменше 15% української складової під час публічних закупівель (і +5% щороку, доки не дійде до 40%), завод випустив 324 автобуси, виграв 60 тендерів у публічних закупівлях - не тільки на автобуси, а й на іншу колісну техніку з локалізацією.
"Найбільший із них - на поставку 126 шкільних автобусів для Львівської області. Показник локалізації в цих автобусах - 60%. На сьогодні дві третини виробництва підприємства - замовлення державного сектору", - наголосив Кисилевський.
У зв'язку з цим він наголосив на недоречному, на його погляд, обмеженні сумою 60 млн грн максимальної підтримки, яку промислові виробники можуть отримати від держави за програмою 5-7-9.
"Для порівняння, для торговельних мереж цю стелю встановлено на рівні 1 млрд грн. Такі пріоритети, на мій погляд, слід змінити з точністю до навпаки. "Черкаський автобус" програмою 5-7-9 успішно скористався, але потреба в інвестиційних коштах значно більша", - підкреслює народний депутат.
Кисилевський зазначив, що "Черкаський автобус" простоював лише кілька днів у лютому 2022 року (одразу після вторгнення РФ), і наразі на заводі працює 450 черкащан, ще 50 фахівців підприємство готове взяти на роботу. Середня зарплата - 15 тис. грн.
Він наголосив, що в Україні сьогодні є щонайменше чотири великі виробники автобусів, які спільно здатні закрити потреби держави в цьому виді транспорту.
"Купуючи український громадський транспорт, державні відомства, компанії та громади виграють тричі. По-перше, заощаджують на сервісі, оскільки виробник знаходиться поруч. По-друге, понад 40% витрачених коштів повертаються у вигляді податків. По-третє (і найголовніше), таким чином держава стимулює інвестиції та створення робочих місць у своїй країні, а не за кордоном", - резюмував нардеп.
Заснований у 1994 році завод "Черкаський автобус" до теперішнього часу випускав тільки автобуси малого класу, а також іншу колісну техніку на агрегатах Isuzu.
За даними ресурсу opendatabot, у 2022 році завод збільшив чистий прибуток майже у 2,9 раза до 65,02 млн грн за зростання чистого доходу на 32,5% до 842,29 млн грн.
Київському ТОВ "Інвестиції в розвиток" та Олександру Дорошу належать пакети по 24,79% акцій АТ, Ганні Супрун і Костянтину Ворушиліну - по 8,2498%, ще чотири фізособи (зокрема багаторічний директор заводу Віталій Раабе) володіють пакетами по 5,3999% акцій.
Статутний капітал АТ "Черкаський автобус" - 162,96 млн грн.