«Чорна п’ятниця» принесла «Фокстроту» зростання онлайн-продажів на 215%
Рітейл 06.12.2025 09:30
Омніканальний ритейлер електроніки та побутової техніки "Фокстрот" за підсумками "чорної п’ятниці" (з 24 листопада до 1 грудня) зафіксував збільшення загального товарообігу у 2,6 раза, онлайн-продажів - на 215% порівняно з минулим тижнем, повідомила пресслужба ритейлера.
Трафік за цей період на Foxtrot.ua зріс теж у 2,6 раза (тиждень до тижня) і в 1,5 раза рік до року; середній чек становив 9348 грн (+134%). Найдовший чек мав 43 позиції; а за найдорожчу покупку сплатили 630 тис грн. (телевізор Samsung QE115QN90FUXUA).
"Ми бачили, як багато покупців готувалися до "чорної п’ятниці" заздалегідь, планували витрати й чекали на знижки. Тому сфокусувалися на тому, що справді важливо: задовольнити ці очікування в повному обсязі, запропонувавши найкращі ціни року, широкий акційний асортимент, безкоштовну доставку, доступні кредити і сервіс, який працює на високому рівні навіть у складні часи. І саме такий підхід дозволив нам отримати гідні результати цього "спринту", – прокоментував СЕО мережі "Фокстрот" Юрій Поліщук, слова якого наведено у прессрелізі.
Ритейлер зауважив, що поведінка покупців відрізнялася залежно від регіону. Західні регіони відчутно пожвавішали вже з понеділка – там продажі зросли втричі, тоді як у центрі та на сході покупці активізувалися в другу половину тижня. Найвищий ажіотаж по всій країні припав на неділю: саме цього дня мережа зафіксувала найбільшу динаміку продажів.
Кількість активних користувачів мобільного застосунку Foxtrot зросла на 176% порівняно з минулим роком. П'ятірка міст-лідерів за кількістю онлайн-замовлень залишається незмінною: Київ, Львів, Дніпро, Одеса та Харків.
Щодо товарних категорій, то перше місце за кількістю реалізованої продукції посіли смартфони: їх продажі зросли більше ніж удвічі, причому найактивніше купували преміальні бренди, зокрема Samsung та Apple.
Телевізори – категорія, яка падала кілька років поспіль через відключення світла, приросла в товарообігу уп'ятеро і в 4 рази в кількості проданих одиниць відповідно до звичайного тижня. Попитом користувалися зокрема великі діагоналі 100-115 дюймів, OLED/QLED/miniLED.
Ігрові консолі стали ще однією "зіркою" Black Friday. За три дні клієнти "Фокстроту" купили стільки PS, скільки торік за пів місяця, або в 2,2 раза більше аніж звичайного тижня. Очікуваний приріст показали ноутбуки (втричі), стільки само - пилососи та вбудована техніка, дещо випередили їх мультипечі (зростання в 4 раза) та кавомашини і кухонні компбайни (в 3,5 раза), тим часом як холодильники і пральні машини приросли лиш удвічі.
Тренд сезону – "домашні сети". Клієнти купували кілька товарів одразу: від зарядок і навушників до великої техніки одним чеком. Підвищений попит на зарядні станції, генератори, павербанки триває другий місяць поспіль – для цієї категорії "чорна п’ятниця" фактично стартувала ще 10 жовтня.
Аксесуари і посуд, зазвичай, є драйверами продажів в кількісному виразі у "чорну п'ятницю", тож тут ритейлер отримав традиційний приріст - майже утричі. Найбільше купували сковорідки і набори кастрюль.
Понад 65% усіх покупок було оформлено через мобільний застосунок продавця. Ще один індикатор зміни поведінки – структура оплат: 54% усіх продажів – безготівкова оплата. При цьому майже половину цих транзакцій (47%) продавці прийняли безпосередньо в торговій залі: через Tap to Phone, який масштабували по всій мережі якраз напередодні "чорної п’ятниці" (14%), персональні POS-термінали (32%) та цифрові методи оплати на кшталт LiqPay (2%).
Доступність пролонгованих кредитних програм (до 24 місяців) також суттєво вплинула на динаміку попиту: частка покупок у кредит зросла до 40% від усіх продажів, що на 10% вище за звичайний період.
У релізі зазначається, що головний технологічний прорив року стався в комунікаціях: AI-консультант прийняв на себе частину рутинних звернень. Як результат, частка діалогів у чатах, успішно закритих за допомогою штучного інтелекту, зросла у понад 6 разів (+622%) порівняно з аналогічним періодом минулого року, або ж 28% від усіх звернень. Крім того, контакт-центр "Фокстрот" спрацював не лише як підтримка, а і як потужний канал збуту. Кількість замовлень, оформлених операторами, збільшилася на 54%.
"Фокстрот" – одна з найбільших в Україні омніканальних торговельних мереж за кількістю магазинів і обсягами продажу електроніки та побутової техніки. Станом на листопад 2025 року компанія оперує 127 магазинами, які працюють у 67 містах, онлайн-майданчиком Foxtrot.ua і однойменним мобільним застосунком. Упродовж 2025 року мережа поповнилася чотирма новими магазинами: в Чабанах і Броварах на Київщині, в Одесі та Кривому Розі, - і модернізувала п'ять торгових об’єктів.
Згідно з даними Opendatabot, дохід ТОВ "ФТД-Ритейл" (Київ), яке розвиває мережу, за підсумками 2024 року становив 14 млрд 882,632 млн грн, що на 17,6% більше, ніж за 2023 рік, а чистий прибуток – 6 млн 721 тис. грн проти 314 млн 436 тис. грн відповідно.
За перше півріччя 2025 року компанія отримала 7,3 млрд грн доходу, 66,5 млн грн чистого збитку.
Засновниками омніканального ритейлера "Фокстрот" є українські бізнесмени Геннадій Виходцев та Валерій Маковецький.
Теги: Фокстрот товарообіг Чорна п’ятниця Переглядів: 67