Понад 30% мережі «Київстар» без живлення
Телеком Харчова 20.11.2025 11:06
Рівень відключень зараз один з найбільших з літа 2024 року, в результаті понад 30% мережі найбільшого мобільного оператора зв'язку «Київстар» без живлення, заявляє CEO компанії Олександр Комаров і радить користувачам фіксованого інтернету подбати про резервне живлення роутерів, щоб всі довше могли залишатися на зв'язку.
«Сьогодні дуже важкий день. Один з найважчих з літа 2024 року. На 9 ранку понад 30 відсотків мережі без живлення, майже рівномірно по всій країні. 5 регіональних технологічних центрів на генераторах», - написав Комаров у Фейсбуці вранці в четвер.
За його словами, в цілому мережа, в дуже великій частині протягом доби, працює на АКБ і генераторах. «На жаль, близько 4% сайтів втратили працездатність», - констатував CEO.
Він нагадав, що готуючись до тривалих блекаутів, компанія ще до початку осені зарезервувала 99% мережі «Домашнього інтернету» до 12 годин автономної роботи, для чого встановила понад 80 тисяч сучасних LiFePO4-акумуляторів і інвестувала в це майже 300 млн грн у 2024-2025 роках.
«Таким чином, коли немає світла, фіксована мережа залишається працездатною. Але для того, щоб користуватися інтернетом якомога довше, абонентам варто зробити свою частину »бекапу" - підключити свої роутери до резервного живлення. Достатньо павербанка, безперебійника (ДБЖ) або зарядної станції", - пояснив Комаров.
Водночас, за його даними, станом на середину листопада про резервне живлення для роутерів подбали лише 15-20% абонентів «Домашнього інтернету», а під час недавнього повного блекауту в Полтавській області клієнтський резерв був на рівні всього 2%.
«А далі все взаємопов'язано: користувачі переходять на мобільний інтернет, зростає навантаження на базові станції, час їх автономної роботи скорочується, якість мобільного зв'язку і швидкість передачі даних погіршуються», - описав поточну ситуацію глава найбільшого мобільного оператора.
Він закликав клієнтів зробити свою частину роботи для того, щоб забезпечити резервні рішення для мережі, щоб країна залишалася на зв'язку.
Як зазначалося, після атаки 8 листопада і наступних «Укренерго» щодня вводить обмеження до 4 черг, що в багатьох регіонах означає відсутність електропостачання більше 12 годин на добу.
«Київстар» у третьому кварталі 2025 року обслуговував 22,5 млн мобільних абонентів - це на 3,6% менше, ніж роком раніше, але кількість клієнтів 4G зросла на 2,4% - до 15 млн. Крім того, у нього було понад 1,1 млн абонентів «Домашнього інтернету». На початку вересня Комаров повідомив, що у компанії понад 16 тис. телеком-сайтів.
Теги: харчування Київстар Переглядів: 166