"Київстар" інвестував рекордні 3,9 млрд грн у розвиток

Телеком 07.08.2025    15:11

Найбільший в Україні оператор мобільного зв'язку "Київстар" у квітні-червні 2025 року збільшив прибуток EBITDA порівняно із аналогічним періодом минулого року на 23,5% - до 6,90 млрд грн, тоді як його виручка зросла на 25,8% – до 1,86 млрд грн за рахунок, що було зумовлено значним зростанням у сегментах телекомунікацій та цифрових технологій.

"Маржа EBITDA склала 58,2% (-1,1 п.п. порівняно з аналогічним періодом минулого року), що відображає більшу частку прямих цифрових доходів після консолідації Uklon. У другому кварталі спостерігався тиск на витрати, включаючи збільшення витрат на комунальні послуги, консалтинг та ІТ-підтримку", – йдеться в оприлюдненій материнською компанією VEON звітності у четвер.

Згідно з нею, загалом за перше півріччя EBITDA зросла на 39,5% - до 12,85 млрд грн, тоді як його виручка – на 36,1%, до 22,58 млрд грн.

Зазначається, що "Київстар" збільшив капітальні інвестиції у II кварталі 2025 року на 72,8% – до 3,93 млрд грн, а за півріччя – на 89,8%, до 6,35 млрд грн.

"Капітальні інвестиції 33,2% (від виручки) у II кварталі 2025 року та 28,2% у I півріччі 2025 року підкреслюють прискорення реінвестицій "Київстар" у існуючий бізнес з метою збереження технологічного лідерства в умовах триваючої війни", – наголосила VEON.

Компанія уточнила, що у доларовому еквіваленті EBITDA зросла у II кварталі на 18,6% - до $166 млн, а виручка – на 20,8%, до $286 млн, тоді як в цілому за півріччя – відповідно на 31,5%, до $309 млн та на 27,9%, до $542 млн.

Згідно зі звітом, загальна кількість мобільних абонентів зменшилася на 4,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року і склала 22,4 млн, що відображає продовження міграції клієнтів на тлі конфлікту.

Скорочення бази користувачів 4G було меншим – 1,2%, до 14,4 млн, а кількість клієнтів, які користуються пакетами послуг, зросла на 23,7% порівняно з аналогічним періодом минулого року і наразі становить 6,5 млн, або 31,7% від загальної кількості абонентів, оскільки попит на пакетні послуги залишається високим.

Зазначається, що ARPU (середньомісячний дохід від одного користувача) збільшився на 20,6% – до 146 грн.

Окрім того, "Київстар" зафіксував за ІІ квартал збільшення Data usage на 20,3% - до 12,6 Гб на одного користувача, а кількість цифрових користувачів за рік зросла на 51,2% – до 13,4 млн.

Щодо дочірніх бізнесів, то у звіті зазначається, що кількість користувачів у медичній інформаційній системі Helsi у червні 2025 року сягнула 2,5 млн, що на 15,8% більше у порівнянні з ІІ кв. 2024 року. Окрім того зростання демонструють також нові моделі підписки та розвиток B2B-напрямку.

Кількість користувачів у "Київстар TV" станом на кінець ІІ кв. 2025 року зросла на 21,7% порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 2 млн. У компанії додали, що позитивну динаміку забезпечили запуск застосунку для Xbox - україномовний контент - та ексклюзивні спортивні трансляції.

Uklon, який був консолідований у звітність "Київстар" у квітні 2025 року, за ІІ квартал 2025 року забезпечив $21,7 млн виручки та $9,3 млн EBITDA, було здійснено 41,2 млн поїздок та 1,1 млн доставок. Зазначається, що ця інтеграція стала стратегічним кроком у розширенні присутності компанії на ринку цифрових послуг.

Серед інших визначних подій ІІ кварталу у звіті згадується підписаний меморандум із Міністерством цифрової трансформації щодо створення першої україномовної великої мовної моделі. Проєкт планується реалізувати до кінця року, щоб надавати безпечні цифрові сервіси на базі локалізованих даних.

Окрім того, компанія отримала дозвіл на проведення тестових випробувань супутникової технології Direct to Cell. Таким чином "Київстар" планує забезпечити зв’язок у регіонах без традиційного наземного мобільного покриття, зокрема у важкодоступних гірських та сільських районах.

 

Теги:   Київстар  розвиток Переглядів:   58

Читайте також:

04.08

"Укртелеком" збільшив дохід на 7,4% у першому півріччі 2025 року

29.07

Індія стала найбільшим постачальником смартфонів до США, обігнавши Китай

29.07

lifecell привабив понад 1,4 тис. бізнес-клієнтів за місяць