Компании

все компании

Асоціація "Укрпорт" заявила про скорочення експорту агропродукції через порти Дунаю у 2-2,5 раза

23 квітня 2024 року, 17:55
Експорт аграрної продукції в українських портах на Дунаї скоротився, а ставки фрахту впали у 2-2,5 раза, як порівняти з минулим роком - ситуація в дунайській логістиці є критичною, заявила Асоціація портів України "Укрпорт" у зверненні до прем'єр-міністра Дениса Шмигаля.

"У 2023 році український вантажообіг через порти Дунаю став рекордним. Уряд анонсував розширення спроможності Дунайського кластера з 33 млн тонн у 2023 році до 35-40 млн тонн у 2024 році. Однак наразі ситуація в дунайській логістиці є критичною. Після стрімкого "розігріву" ринку відбулося не менш стрімке "охолодження". З огляду на величезну пропозицію флоту і відсутність вантажів, ставки фрахту впали у 2-2,5 раза порівняно з 2023 роком і в деяких випадках нижчі довоєнного рівня", - ідеться в тексті звернення, опублікованому на сайті асоціації.

Зазначається, що заради збереження частки ринку судноплавні компанії змушені працювати з негативною рентабельністю.

В Асоціації портів попередили, що тривалий період критично низьких ставок може призвести до деградації потенціалу Дунайського кластера.

"Більшу частину флоту буде виведено у відстій, втрачено дефіцитні кадри, заморожено стивідорні проєкти", - йдеться в тексті звернення.

У такому разі, якщо Україні знадобиться знову переспрямувати експортний потік на альтернативний напрямок, відновити логістичні потужності буде складно, підкреслили в "Укрпорті".

Асоціація закликала прем'єр-міністра ініціювати на рівні уряду обговорення питання підтримки Дунайського логістичного комплексу із залученням представників стивідорного сектора, судноплавних компаній, ПАТ "Укрзалізниця", експортерів, Українського союзу промисловців і підприємців, Української зернової асоціації.

"Дунайська логістика не може залишатися дієздатною, перебуваючи в статусі "пожежної команди", завжди готової прийти на допомогу. Поки триває війна і зберігаються військові ризики, певна частина експорту має спрямовуватися альтернативною логістикою для збереження спроможності України до диверсифікації експортних напрямків. Український бізнес, який вже неодноразово стикався з блокуванням логістики, поділяє цю позицію. Досягти згоди щодо стабільного обсягу завантаження Дунайського кластера цілком реально. Потрібна лише координація з боку держави", - пояснюється у зверненні.

Раніше повідомлялося, що Україна експортувала українським морським коридором 40 млн тонн вантажів, скоротивши їх обробку в Дунайських портах на 16% у 1 кв.




Просмотров: 100
Другие новости