Компании

все компании

Україна хоче залучити приватних інвесторів до кредитування інвестиційних проектів у портах

4 квітня 2024 року, 15:55
Держава має намір залучити приватних інвесторів до кредитування проєктів з ремонту, модернізації, реконструкції та будівництва стратегічних об'єктів портової інфраструктури України з можливістю компенсації витрачених коштів за рахунок портових зборів.

Відповідні норми містяться в проєкті постанови Кабінету міністрів "Деякі питання компенсації інвестицій, внесених суб'єктами господарювання в стратегічні об'єкти портової інфраструктури, які є об'єктами державної власності", текст якого розміщено на сайті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури (Мінздоров'я) для обговорення.

Документ передбачає затвердження порядку та умов укладення договорів, на підставі яких здійснюється компенсація інвестицій, внесених суб'єктами господарювання у стратегічні об'єкти портової інфраструктури, а також зміни до постанови Кабміну №899 від 3 жовтня 2012 року, згідно з якими суб'єкти господарювання державного сектору економіки можуть здійснювати видатки на капітальні інвестиції, зокрема на об'єктах портової інфраструктури, у разі відсутності затвердженого фінансового плану.

Зазначається, що розмір компенсації інвестицій не повинен перевищувати розмір фактично сплачених інвестором коштів на фінансування проєктування або виконання робіт з будівництва об'єктів портової інфраструктури.

Крім того, зазначається, що інвестором може бути юридична особа або фізична особа-підприємець. Інвесторів на одному об'єкті може бути декілька.

Водночас дія нового порядку не поширюватиметься на правовідносини за участю суб'єктів господарювання, які здійснюють приватне інвестування в об'єкти портової інфраструктури на підставі договорів, укладених у рамках державно-приватного партнерства, зокрема концесійних договорів, а також договорів оренди державного майна.

Мінвідновлення розраховує, що ухвалення зазначеної постанови дасть змогу відновити стратегічні об'єкти портової інфраструктури, прискорити зростання показників у сфері морського транспорту, підвищити конкурентоспроможність морських портів і збільшити їхню інвестиційну привабливість.

"У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України зараз як ніколи існує проблема недостатнього фінансування морської галузі, зокрема у зв'язку з недосконалою фіскальною політикою, що призводить до нестачі коштів у державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (АМПУ)", - йдеться в пояснювальній записці до проєкту постанови.

Зазначається, що АМПУ уклало договори на низку проєктів будівництва, однак "через брак коштів і дивідендну політику держави немає можливості реалізувати навіть частини цих проєктів".

Водночас перед АМПУ гостро стоїть питання про необхідність реконструкції та підтримання в належному стані портової інфраструктури, зокрема причальної. На балансі ДП станом на 24 лютого 2022 року було 265 причалів (вантажних, допоміжних, пасажирських), розташованих у 13 морських портах України. Із цієї кількості 20 непридатні до нормальної експлуатації, 37 потребують значних капіталовкладень у найближчі п'ять років, а понад 50 працюють із низькою економічною ефективністю - вони потребують відновлення шляхом капремонту або реконструкції.

Крім того, вказується, що, згідно з попередніми розрахунками, у період до початку повномасштабного вторгнення потреба ДП "АМПУ" у фінансуванні проєктів із реконструкції, модернізації та будівництва лише причалів (понад 48 проєктів, з яких 36 - із реконструкції та модернізації) оцінювалася на рівні 12 млрд грн протягом чотирьох років.




Просмотров: 118
Другие новости