Компании

все компании

Експорт с/г продукції автотранспортом з України в Європу зростає за рахунок попиту

8 березня 2023 року, 17:29
Загальний експорт сільгосппродукції автомобільним транспортом у напрямку Європи за минулий тиждень мав тенденцію до зростання: з 1 до 6 березня на європейські ринки поставлено 158 тис. тонн, що на 7,4% більше порівняно з аналогічним періодом у лютому-2023 і вдвічі більше, ніж за 1-6 січня 2023 року.

Як повідомила брокерська компанія Spike Brokers (Київ) у Telegram-каналі в середу, автотранспортом до ЄС перевозять переважно зернові, олійні культури та соняшникову олію, здебільшого через прикордонні переходи "Порубне - Сірет", "Ягодин - Дорогуськ", "Чоп - Захонь", "Рава-Руська - Хребенне", "Краковець - Корчова".

Spike Brokers уточнила, що за минулий тиждень ставки перевезення сільгосппродукції автотранспортом у напрямку Європи зміцнилися в середньому на EUR5-10/тонна за рахунок підвищення попиту на них в умовах невизначеності перспектив продовження морського "зернового коридору" наприкінці березня. За її даними, актуальні ставки на транспортування авто такі: Львівська обл.-східна Німеччина - EUR75-85/тонна, Львівська обл.-північно-східна Італія - EUR115/тонна, Черкаська обл.- північна Болгарія - EUR90/тонна.

Своєю чергою, низька активність трейдерів під час закупівлі зерна в портах істотно знизила інтенсивність залізничних відвантажень сільгосппродукції в напрямку портів, унаслідок чого ставки перевезення поступово знижуються. Брокерська компанія прогнозує, що цей тренд з великою ймовірністю збережеться протягом усього березня.

За даними Spike Brokers, актуальні ринкові ставки транспортування залізницею без ПДВ такі: Україна/центр-порт - $35-39/тонна, Україна/центр-кордон Польщі - $64-70/тонна, Україна/захід-порт - $43-50/тонна, Україна/захід-кордон Польщі - $35-45/тонна.

"Ринок фрахту річкою "заспокоївся". Попит і пропозиція барж збалансувалися. Ставки в напрямку порту Констанци з Ізмаїла можна знайти на рівні EUR35-40/тонна на кукурудзу. Транспортування соняшнику баржами в напрямку порту "Сілістра" з Ізмаїла торгувалося за ставкою EUR50-55/тонна на березень. Ринок фрахту морем також просідає, з огляду на зменшення активності відвантажень з України", - наголошується в повідомленні Spike Brokers.

При цьому уточнюється, що ринкові ставки транспортування сільгосппродукції Дунаєм становлять для маршруту Ізмаїл (Україна) - Силістра (Болгарія) - EUR50-55/тонна, а для Ізмаїл - Констанца (Румунія) - EUR35-40/тонна.

Як повідомлялося, "зернову угоду" було укладено в Стамбулі 22 липня 2022 року. За участю ООН, Росії, Туреччини та України відбулося підписання двох документів: зі створення коридору для вивезення зерна та іншої агропродукції з трьох українських портів ("Чорноморськ", "Одеса" і "Південний"), а також зі зняття бар'єрів на експорт російського продовольства і добрив.

Угода була укладена на 120 днів і продовжена один раз у листопаді 2022 року до 18 березня 2023 року.

Генсек ООН Антоніу Гутерріш планує обговорити продовження "зернової ініціативи" з президентом України Володимиром Зеленським у Києві 8 березня. Генсек ООН раніше висловлював надію на її продовження.




Просмотров: 305
Другие новости