Компании

все компании

Вивантаження зерна в портах "Великої Одеси" знижується

23 травня 2023 року, 11:05
АТ "Укрзалізниця" (УЗ) незважаючи на розблокування "Чорноморської зернової ініціативи" продовжує фіксувати значне зниження показників вивантаження зерна в портах Великої Одеси, повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи компанії Валерій Ткачов у Телеграм-каналі в понеділок.

"Фіксуємо значне зменшення показника добового вивантаження вагонів із зерном у портах Великої Одеси до 92 вагонів на добу (в/г). Раніше показник коливався в межах від 700 до 900 вагонів. Показник середньодобового вивантаження загалом за травень становить 243 вагони із зерном", - ідеться в повідомленні.

Станом на 22 травня в напрямку портів Великої Одеси рухається 962 вагони із зерновими вантажами. Час у черзі становить 10,5 доби.

Зазначається, що фактично з 19 травня 2023 року відновлено роботу "зернового коридору": за інформацією Одеської залізниці, інспекцію вже пройшли вісім суден, при цьому п'ять перебувають у зоні інспектування, а 10 зареєстровані на огляд. У черзі в очікуванні огляду перебувають 42 судна. У понеділок заплановано 5 інспекцій (дві інспекції суден, що прямують у порт "Одеса", і три - у порт "Чорноморськ").

При цьому в порту "Ізмаїл", який є альтернативою для експорту зернових вантажів, ситуація залишається складною через критичне накопичення вагонів. Станом на 17 травня в напрямку порту рухається 2428 вагонів із зерновими вантажами. Загальне вивантаження сягає 94 вагони із зерном. Фіксується незначне зменшення добового вивантаження через зміни суден під причалом. Показник середньодобового вивантаження у травні становить 87 вагонів із зерном.

"За вказаних обсягів вивантаження час очікування (черга) становить 25,8 доби", - зазначено в повідомленні.

Серед причин накопичення вагонів у порту "Ізмаїл" зазначається масова переорієнтація вагонопотоку із зерном на транспортування в напрямку Ізмаїла у зв'язку з блокуванням "зернового коридору" та обмеженнями на західних стиках. Також відзначається низьке технічне забезпечення операторів (відсутність критих складів, потужної розвантажувальної техніки та обладнання) попри їхню велику кількість у порту. Крім цього, висока залежність роботи від погодних умов.

У зведенні за минулий тиждень повідомлялося, що станом на 15 травня показник добового вивантаження вагонів із зерном у портах Великої Одеси становив 125 вагонів, а загалом за травень середньодобовий показник становить 274 в/з із зерном. Також на цю дату в напрямку порту "Ізмаїл" рухалося 2462 вагони із зерновими вантажами. За середньодобового показника вивантаження 79 в/с. час очікування (черга) становив 31,2 доби, уточнили в "УЗ".

Раніше Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомило, що роботу "зернової ініціативи" поновили, проте Росія в СКЦ продовжує блокувати вхідний флот на найбільш глибоководний порт "Південний".

"Чорноморську зернову ініціативу" уклали в Стамбулі 22 липня 2022 року за участю ООН, України, Туреччини та Росії. Її суть - у створенні коридору для вивезення зерна з трьох українських портів "Чорноморськ", "Одеса" і "Південний" в умовах триваючої війни Росії проти України. Ініціатива була укладена на 120 днів і її продовжували двічі, востаннє 18 березня. Однак якщо Україна заявляла, що її було продовжено на 120 днів, то Росія стверджувала, що лише на 60 - до 18 травня, і наполягала на розблокуванні роботи аміакопроводу "Тольятті-Одеса" та знятті всіх санкцій при торгівлі російською агропродукцією і добривами.

Президент Туреччини 17 травня заявив, що "зернова ініціатива" продовжить роботу ще два місяці, що пізніше підтвердив генсек ООН Антоніу Гуттереш, однак заявив, що невирішені питання ще залишаються.

У порту "Південний" працює "Одеський припортовий завод", який займається перевалкою аміаку з аміакопроводу "Тольятті-Одеса".

теги: зерно, порт



Просмотров: 212
Другие новости